Blog

petek, 16. marec 2012

PODJETNIŠTVO V VSAK DOM?!


Ker sem prejšnji vikend predaval mladim na temo podjetništva in priložnostih v samozaposlitvi, sem se odločil, da nekaj napišem o tem tudi na blogu. Dejstvo je, da je čas gospodarske krize zmanjšal možnosti za zaposlitev in povečal priložnosti za samostojno podjetništvo. Glede na svoje izkušnje s podjetništvom in izkušnjah nekaterih mojih kolegic in kolegov vam želim predstaviti moj vidik podjetništva kot takega. Poraja se mi najosnovnejše vprašanje: »Ali sem sposoben ustanoviti lastno podjetje in ga uspešno voditi?«

Pojavi se osnovna odločitev, in sicer od-ločiti se od nečesa. Ponavadi od varnosti, udobja, prostega časa in podobno. Razlike med zaposlenimi in podjetniki so navadno velike, največja pa se zagotovo odraža v občutku varnosti. Redno zaposleni se ponavadi počutijo varnejše, kot če bi bili samostojni podjetniki. Toda kdo vam danes zagotavlja varno delovno mesto? Zaposleni imajo točno določene delovni čas, delovna opravila, zahteve, jasno postavljene cilje in seveda omejitve, določena pa je tudi plača.

V samostojnem podjetništvu pa je predvsem pomembna samodisciplina. Podjetnik sam določa svoj delovni čas, vendar zagotovo ne poznate uspešnega podjetnika, ki bi delal 4 ure na dan. Glavnina je vpeta v svoje delo več kot osem ur na dan. Najpomembnejša v podjetništvu je ideja. Ideja mora prinašati navdušenje, ki pa za uspeh še ni dovolj. Normalno v podjetništvu je, da si zaljubljen v svojo idejo, saj ti to daje največji zanos. Uspešni so tisti podjetniki, ki so poleg navdušenja in zaljubljenosti v svojo idejo, pripravljeni tudi plačati ceno. Največkrat je to cena časa, nekateri za svoje ideje plačajo ceno tudi v izgubi svoje družine, prijateljev, zdravja… Normalno je tudi, če plačaš ceno, da lahko zelo obogatiš. V ZDA, kjer je podjetniški duh izjemno velik, vse, ki ustvarijo iz nič veliko, zelo spoštujejo. To so »narodni« junaki, nobenih njihovih slabih lastnosti ne izpostavljajo, temveč jih izjemno cenijo. Za vse tranzicijske države pa biti podjetnik večinoma pomeni nekaj slabega, saj jih označujejo največkrat kot tajkune, magnate. Podjetniki in tajkuni pa nimajo skoraj nič skupnega, saj podjetniki ustvarjajo zdravo premoženje in s tem služijo denar, tajkuni pa škodujejo državi, sodelujejo z mafijo in političnimi frakcijami na oblasti ter na račun svojih zaposlenih neetično bogatijo.

V podjetništvu pa ne uspejo tisti, ki so samo navdušeni nad idejo, vendar niso pripravljeni veliko za to narediti. Takšni bodo izgubili svoje podjetje. Prav tako se to zgodi tistim, ki so uspešni podjetniki, vendar postanejo sčasoma arogantni. Postanejo prepomembni, govorijo, da so vse sami ustvarili, podcenjujejo svoje zaposlene in podobno. V podjetništvu je potrebni biti neprestano »na tekočem« s trgom in se le-temu prilagajat. Podjetnik, ki ostaja na isti ravni ves čas, hitro izgubi stik s trgom, kar ga posledično privede do ukinitve dejavnosti ali celo zaprtje podjetja. Pojem podjetništva je sejansko opredeljen kot neprestano ustvarjanje nekaj novega. Torej, če vas zanima ali boste uspešni podjetniki ali ne, se morate vprašati, kakšno ceno ste pripravljeni plačati.

Večkrat slišimo izgovore, da so tržne razmere trenutno slabe. Dejstvo pa je, da ne obstajajo dobre in slabe tržne razmere. Obstaja samo napačna strategija! Vsaka slabost potegne za sabo velike prednosti in možnosti za prosperiranje na drugem (še »neobdelanem«) področju. Moraš jih samo videti in izkoristiti. Le tako (p)ostaneš del poslovnega sistema, ki je dandanes resnično neizprosen in zahteva velike žrtve.

Zato se strinjam, da v podjetništvu obstajajo veliki riziki, vendar so zanemarljivi v primerjavi z riziki, ki jih ima redno zaposlen.

Ni komentarjev:

Objavite komentar